Műszaki vizsgáztatás


HELYSZÍNI MŰSZAKI VIZSGA

SZEMÉLY – TEHER 3,5 TONNÁIG  – MOTOR –  UTÁNFUTÓ – FÉKES  – FÉK NÉLKÜLI – LAKÓAUTÓ – LAKÓKOCSI
NÁLUNK NEM BUKHAT MEG JÁRMŰVE MŰSZAKI VIZSGÁN
 
Cégünk 1996-ban bővítette ki tevékenységét személy és teherautó 3,5 tonnáig, motor, utánfutó valamint lakóautó műszaki vizsgáztatásával.
Ezt a feladatot a Nemzeti Közlekedési Hatóság megbízásából, mint kijelölt vizsga állomás végezzük.
Az előírt követelményeknek megfelelően felszerelt vizsgaállomás és szakképzett munkaerő áll ügyfeleink rendelkezésére.

műszaki vizsga nem arról szól, hogy a tulajdonosnak egy okmánnyal többet kelljen érvényesítenie, hanem arról, hogy a forgalomban műszakilag hibátlan, biztonságos járművel közlekedjenek.

A vizsgáztatás további előnye, hogy a hibafelmérés során a műszakilag nem megfelelő járműveket akár azonnal vagy rövid határidőn belül meg tudjuk javítani. Így elkerülve, hogy Ön plusz időt és pénzt áldozzon az újravizsgáztatás során.

Ne feledje a biztonság közös ügyünk!

Mindenki szeretné viszont látni szeretteit, akár gyalogosan, akár járművel indult útnak.
Ha időszerűvé vált a műszaki vizsga, ne habozzon, várjuk klinikánkon!
Az ellátással ígérem elégedett lesz, nálunk az ügyfél elsőbbséget élvez!
 
 

Műszaki vizsga folyamata:

Fékvizsgálat

Fontos hogy első és hátsó fékberendezéseink tengelyenként egyformán fogjanak.
A fékek hatásfokát számítógép vezérelt fékpadon ellenőrizzük, hogy megfelelően működnek e.

A hátsó tengely és a kézifék fékerő különbsége maximum 30 % lehet, míg az első tengelynél 20 % a megengedett maximum.

A kéziféknek dupla szerepe van, ezért is fontos a vizsgálata. A műszaki vizsga során a fékvizsgálatakor nemcsak a fékerő eltérést vizsgáljuk, hanem azt is, hogy mekkora pedálerőnél érjük el a rendeletben meghatározott lassulást, fékhatást.
Ezen kívül megvizsgáljuk az összes fém illetve gumi fékcső állapotát. Valamint szemrevételezzük a féktárcsák és betétek megfelelőségét.

Lengéscsillapítók vizsgálata: 

A lengéscsillapítók állapotát számítógép által vezérelt próbapadon ellenőrizzük.
A pad leméri a tengelyterhelést, majd megrázza a futóművet, és megvizsgálja, hogy a kritikus frekvenciánál mennyi súly marad a talajon .
A mért értéket százalékban mutatja meg és egyben ki is írja, hogy megfelelt a mérés vagy sem.

Az első tengelynél a lengéscsillapító minimum értéke 40% míg a hátsó tengelynél 20% lehet, de méri a két kerék közötti különbséget is.
A lengéscsillapítókat nem csak műszeresen vizsgáljuk, hanem vizuálisan is, hogy nincs e olajfolyás, sérülés, stb.

Futómű vizsgálat: 

A vizsgálatot rázópaddal, szerelőaknán végezzük.
A vizsgálat során minden gömbfejet, gumi-szilentet, felfogatást és bekötési pontot, valamint porvédő gumit ellenőrzünk.
műszaki vizsga során a legfontosabb, hogy a gömbfejek ne lógjanak, és a futómű gumialkatrészei ne legyenek kiszakadva, elöregedve. Megfeleljenek a biztonságos közlekedés feltételeinek.

Kipufogórendszer vizsgálat: 

kipufogórendszer nem szivároghat és nem lehet korrodált.
Ha törött, repedt, lyukas vagy kifúj, akkor nem megfelelő a műszaki vizsga során.
Ezen kívül megvizsgáljuk a zajszintet, valamint a katalizátor meglétét és az alkatrészek minősítését, eredetét.
Továbbá megmérjük a motor káros anyag kibocsátását is, amit az Euro 5 szabvány alapján határozunk meg:

v dízel üzemű személygépjármű esetében:

szén-monoxid: 0,5 g/km
nitrogén-oxid: 0.18 g/km
szénhidrogén+nitrogén-oxid: 0,23 g/km
részecske: 0,005 g/km

 
v benzin üzemű személygépjármű esetében:

szén-monoxid: 1,0 g/km
szénhidrogén: 0,1 g/km
nitrogén-oxid: 0,06 g/km
részecske: 0,005 g/km

Szélvédő, üvegek vizsgálata: 

Az első szélvédő vizsgálatánál azt ellenőrizzük, hogy nincs e repedés, valamint kőfelpattanás, ami a látótérben nem engedélyezett műszaki vizsga során.
Vizsgáljuk továbbá a fólia minősítését, valamint helyét, a két első ablakra fóliát felhelyezni nem lehet.
Ellenőrizzük az ablakok működését, valamint az összes üveg átláthatóságát, sérülését.

Pót féklámpa ellenőrzése: 

Ellenőrizzük a pót-féklámpa működését, elhelyezését, valamint minősítését.
Utólagos pót-féklámpa felszerelésnél gyakori probléma, hogy annak fénye az utastérbe visszatükröződik, ami nem engedélyezett.

Esztétika: 

A gépkocsinak esztétikailag is megfelelőnek kell lennie műszaki vizsga alatt, egy elem sem lehet sérült, a fényezésnek egységesnek kell lennie. Természetesen nem horzsolásokról vagy kisebb horpadásokról van szó, hanem karambolból származó sérülésekről.

Korrózió: 

Vizsgáljuk a gépkocsi tartóelemeinek, a futómű felfüggesztésnek az állapotát, korrózióiját, az ajtók lógását, a karosszéria állapotát.

Ülések, biztonsági övek: 

Ellenőrizzük az ülések állapotát, azok nem lóghatnak, nem mozoghatnak, azoknak, működőképesnek és állíthatónak valamint biztosítottnak kell lenniük.  A biztonsági öveknek működőképeseknek és kapcsolhatóaknak és minősítettnek  kell lenniük, nem lehet szakadt és rojtos.

Világító, fény- és hangjelző berendezések vizsgálata: 

műszaki vizsga folyamán megnézzük az összes világító berendezés állapotát, helyét, meglévőségét, valamint működését és helyes bekötését.
Ellenőrizzük a visszajelzők meglétét és működését is, még a vonóhorog visszajelzőt is megvizsgáljuk.

Minden lámpának működnie kell, ami a gépkocsira van szerelve, tehát ha van ködlámpa, akkor annak is.
A kürt szóljon, az ablakmosó ablaktörlő működjön, az indexek sárga fénnyel villogjanak. Ne feledjük, hogy a világító berendezéseknek minősíttetnek, E jellel ellátottnak kell lenniük.

Gumiabroncsok és felnik vizsgálata: 

Megvizsgáljuk a keréktárcsák és gumiabroncsok állapotát méretét, valamint típus azonosságát, azaz a gyári mérettel azonos e.
A gumik nem lehetnek kopottak, ha a bordák mélysége 1,6 mm-t alá kerül az a gumi műszaki vizsgán nem megfelelő.
A gumi méreteknek minden keréken azonos méretűnek kell lennie. Ha nem gyári alukerék van a járművön, akkor a műbizonylatot be kell mutatni

 

Kötelező kiegészítők ellenőrzése: Egészségügyi csomag, elakadásjelző háromszög.
MŰSZAKI VIZSGÁHOZ SZÜKSÉGES MEGHATALMAZÁSOK
LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK
MŰSZAKI VIZSGÁHOZ SZÜKSÉGES IRATOK
MŰSZAKI VÍZSGA HATÓSÁGI RENDELETEK ,JOGSZABÁJOK

Szolgáltatásaink

Mert közlekedni csak kifogástalan állapotú gépjárművel biztonságos!

gumi csere és javítás
Fém fékcső gyártás

Az elkorrodált rozsdás fékcsövek nem biztonságosak, mert egy intenzív fékezésnél megrepedhetnek, kilyukadhatnak. Ami balesethez vezethet és műszaki vizsga során sem felel meg.

gumi csere és javítás
Műszaki vizsgáztatás

A műszaki vizsga nem arról szól, hogy a tulajdonosnak egy okmánnyal többet kelljen érvényesítenie, hanem arról, hogy a forgalomban műszakilag hibátlan, biztonságos járművel közlekedjenek.

gumi csere és javítás
Eredetivizsga

Ahhoz, hogy a vásárolt gépjármű hivatalosan is a mi nevünkre kerüljön, az átíráshoz szükséges az úgynevezett eredetiségvizsgálat. Ezen vizsga biztosítja a szóban forgó jármű eredetét, mely mind az eladó, mind a vevő érdekeit szolgálja.

gumi csere és javítás
Futómű javítás

A biztonságos közlekedésre való törekvés szempontjából a gépjárművek futóművének szigorú biztonsági elveknek kell megfelelnie. A futómű szerkezeti elemi közé soroljuk a haladással és a különböző irányokba történő mozgatással kapcsolatos elemeket, a lengéscsillapítást, rugózást és a stabilitást biztosító elemeket és a kerékmeghajtás rendszerét is.

gumi csere és javítás
Fékjavítás

A fékezés útjának hossza hatványozottan nő a sebesség növekedésével (amit a gumik állapota és az útviszonyok is befolyásolnak) így hiába tanultunk fizikaórán megannyi képletet és számítást, elengedhetetlen, hogy az elemek összhangja tökéletes legyen.

gumi csere és javítás
Futómű beállítás

Az futóműnek a feladata, hogy maximalizálja a tapadást az autó kerekei és az úttest között, a haladó gépjármű könnyen kormányozható maradjon,úgy egyenes mint ívmenetben. mindezt oly módon hogy a benne utazók komfortérzete is megmaradjon.

gumi csere és javítás
Gumiszerelés és centírozás

A gumiabroncs biztosítja a gépjármű kapcsolatát az úttal, így rendkívül fontos, hogy a körülményeknek megfelelő és jó állapotban lévő gumikat alkalmazzuk. Ha kopott gumikkal közlekedünk, saját magunk, utas társaink és a mások életét is kockáztatjuk, vizes úton a fékút megnő, romlik a jármű irányíthatósága is.

gumi csere és javítás
Lengéscsillapító mérés

A lengéscsillapítók feladata a túlzott, függőleges futómű mozgások elnyelése, a kerekek és a útburkolat közötti kapcsolat folyamatos biztosítása. A lengéscsillapító legfontosabb szerepe tehát abban áll, hogy az út egyenlőtlenségéből származó rugózás lengéseit csillapítva a gépjármű kerekeit az úton tartja, nem engedi az útfelülettől elválni, ezáltal biztosítva a gépkocsi megfelelő stabilitását és a rövid fékutat.

gumi csere és javítás
Olajcsere

Az olajcsere és a karbantartási munkálatok időszakos elvégzése a gépjármű életkorától függetlenül nagyon fontos. A különböző olajak illetve folyadékok, szűrők, gyertyák előírt időközönkénti cseréje biztosítja a motor és az egész gépjármű megfelelő működését.

gumi csere és javítás
Felni javítás

A felni javítási munkálatok során biztosítjuk a megfelelő peremtömítést, a forgási síkok korrekciójával egyenletes futást adhatunk a felni peremeknek, ami a vibráció megszüntetéséhez szükséges.

gumi csere és javítás
Szélvédő csere

Járművünket az utazás során nem csak alulról érhetik veszélyek, a kavicsfelverődések szélvédőnkben komoly károkat okozhatnak. Ha végig reped a szélvédő, netán meg is törik az üveg, csak a szélvédőcsere segíthet már.

gumi csere és javítás
Fék mérés

A fék a gépjármű egyik legfontosabb biztonsági berendezése. Ahhoz, hogy a mozgó járművet biztonságosan megállítsuk, hatásosan működő, tökéletes műszaki állapotú fékre van szükségünk. Ezért rendkívül fontos a fékmérés rendszeressége. Ez napvilágra hozhatja a fém fékcsövek fáradását is. Ilyenkor fém fékcső cserére is szükség lehet.

gumi csere és javítás
Állapot felmérés

Ha gépjárművásárlásra adjuk a fejünket, sok szempontot kell szem előtt tartani. Szerencsés helyzetben új, szalon autó vásárlására van lehetőségünk, de ez keveseknek adatik meg. Így marad a pénztárcához szabott igények kielégítése.

gumi csere és javítás
Fényszóró beállítás

A fényszórók pontos beállítása elengedhetetlen a biztonságos közlekedés szempontjából, amelyet kiemelten ajánlunk műszaki vizsgát megelőzően, illetve a világító berendezések cseréjét követően. Műhelyünk a gépjárművek fényszóróinak beállítását, megbízható és pontos műszerrel végzi, a munka megvárható.

gumi csere és javítás
Hibakód kiolvasás

Sok, laikus autóstársunk gondolja azt, hogy pusztán a hibakód kiolvasás önmagában elegendő is lesz. Sajnos ki kell ábrándítsak mindenkit, nem, ez csupán a problémák elenyésző részében nyújt megoldást, legtöbbször a hibakód kiolvasás egy komolyabb vizsgálat része.

gumi csere és javítás
Klíma tisztítás

A klímaberendezés sajnos optimális körülményeket teremt a mikroorganizmusok elszaporodásához. A baktériumok és gombák mellett a különböző vírusok (pl. legionella) is kedvelik a klímarendszer nedves, nehezen hozzáférhető részeit. A légáram a betegséget okozó anyagokat a belső térbe juttatja.

gumi csere és javítás
Fékdob javítás

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele! A fékdob és féktárcsa, szakszerű szerelés esetén karbantartás nélkül, cserétől cseréig problémamentesen használható. Fém fékcsöveit igény esetén újragyártjuk

Bihari Autóklinika ©2016 Minden jog fenntartva. Az oldalt készítette: Borbély Péter