Olajcsere

Az olajcsere és a karbantartási munkálatok időszakos elvégzése a gépjármű életkorától függetlenül nagyon fontos. A különböző olajak illetve folyadékok, szűrők, gyertyák előírt időközönkénti cseréje biztosítja a motor és az egész gépjármű megfelelő működését.
Motorolajokkal szembeni elvárások és szűrők:

- Bizonyos viszkozitással kell rendelkeznie, ami a hőmérséklet függvényében jelentősen változhat.
- Oldja és lebegtesse a motorban keletkező szennyeződést – olajcsere alkalmával a szennyeződés kiürül a motorból.
- Az égés során savas jellegűvé váló termékeket semlegesítse.
- Csökkentse a súrlódást.
- Legyen jó hő elvezető képessége.
- Védje a motor belső részeit a korróziótól.
- Lássa el a hidraulikus munkafolyadék szerepét (hidrotőkék).
- Akadályozza a habosodást.
- Ne legyen összeférhetetlen a tömítő és más szerkezeti anyagokkal.
- Ne károsítsa a katalizátort és ne tartalmazzon káros vegyületeket.
- Takarítson meg üzemanyagot.
- Ne savasodjon – magas kéntartalom a töredékére csökkenti a csere-periódust.
- Minden hőfokon jó, maximális kenést biztosítson.

Az autógyártók általában kettős korlátot szabnak az olajcsere periódusának: egyet kilométerben és egyet hónapban meghatározva, mind a két periódus betartása nagyon fontos. Az olajcsere-periódus általában nem hosszabbítható meg, még akkor sem, ha keveset használjuk az autót, ugyanis az időkorlát még ekkor is köt.

Olajcserénél  az olajszűrő cseréje is ajánlott (kötelező), ne feledjük a motor vére az olaj!

A levegőszűrő élettartama elsősorban attól függ, hogy milyen útviszonyok mellet használjuk járművünket.
Általában városi közlekedésnél 20.000 km-enkénti csere javasolt.
A szűrő esetében mindegy, hogy a megtett km-t, vagy az eltelt időt vesszük figyelembe, de a szűrőt ajánlatos azelőtt kicserélni, hogy az nagymértékben meggátolná a levegő átáramlását, ezáltal csökkentve a motor teljesítményét, valamint megnöveli a káros anyag kibocsájtást.

Ne feledjük a környezetvédelem közös ügyünk!

FIGYELEM!

Nagyon sok autógyártó az olajcsere idejét km-ben mérve kitolta 20-25-30ezer km-re.
Ez a modern motorok, nagy teljesítményű olajok esetében, míg a gépjármű 0 km-es igaz is, DE a km-ek növekedésével és a motor kopásával arányosan a km határ is csökken.
A több mint 40 éves szakmai tapasztalatomból adódóan, én 10-15ezer km-kénti olajcserét szoktam javasolni.

Szolgáltatásaink

Mert közlekedni csak kifogástalan állapotú gépjárművel biztonságos!

gumi csere és javítás
Fém fékcső gyártás

Az elkorrodált rozsdás fékcsövek nem biztonságosak, mert egy intenzív fékezésnél megrepedhetnek, kilyukadhatnak. Ami balesethez vezethet és műszaki vizsga során sem felel meg.

gumi csere és javítás
Műszaki vizsgáztatás

A műszaki vizsga nem arról szól, hogy a tulajdonosnak egy okmánnyal többet kelljen érvényesítenie, hanem arról, hogy a forgalomban műszakilag hibátlan, biztonságos járművel közlekedjenek.

gumi csere és javítás
Eredetivizsga

Ahhoz, hogy a vásárolt gépjármű hivatalosan is a mi nevünkre kerüljön, az átíráshoz szükséges az úgynevezett eredetiségvizsgálat. Ezen vizsga biztosítja a szóban forgó jármű eredetét, mely mind az eladó, mind a vevő érdekeit szolgálja.

gumi csere és javítás
Futómű javítás

A biztonságos közlekedésre való törekvés szempontjából a gépjárművek futóművének szigorú biztonsági elveknek kell megfelelnie. A futómű szerkezeti elemi közé soroljuk a haladással és a különböző irányokba történő mozgatással kapcsolatos elemeket, a lengéscsillapítást, rugózást és a stabilitást biztosító elemeket és a kerékmeghajtás rendszerét is.

gumi csere és javítás
Fékjavítás

A fékezés útjának hossza hatványozottan nő a sebesség növekedésével (amit a gumik állapota és az útviszonyok is befolyásolnak) így hiába tanultunk fizikaórán megannyi képletet és számítást, elengedhetetlen, hogy az elemek összhangja tökéletes legyen.

gumi csere és javítás
Futómű beállítás

Az futóműnek a feladata, hogy maximalizálja a tapadást az autó kerekei és az úttest között, a haladó gépjármű könnyen kormányozható maradjon,úgy egyenes mint ívmenetben. mindezt oly módon hogy a benne utazók komfortérzete is megmaradjon.

gumi csere és javítás
Gumiszerelés és centírozás

A gumiabroncs biztosítja a gépjármű kapcsolatát az úttal, így rendkívül fontos, hogy a körülményeknek megfelelő és jó állapotban lévő gumikat alkalmazzuk. Ha kopott gumikkal közlekedünk, saját magunk, utas társaink és a mások életét is kockáztatjuk, vizes úton a fékút megnő, romlik a jármű irányíthatósága is.

gumi csere és javítás
Motorjavítás és felújítás

Autónk szíve a motor, bár ennek cseréje, ha elromlott könnyebben megoldható, mint nálunk, embereknél. Persze itt is nagyobb hangsúly van a megelőzésen és a rendszeres karbantartáson.

gumi csere és javítás
Lengéscsillapító mérés

A lengéscsillapítók feladata a túlzott, függőleges futómű mozgások elnyelése, a kerekek és a útburkolat közötti kapcsolat folyamatos biztosítása. A lengéscsillapító legfontosabb szerepe tehát abban áll, hogy az út egyenlőtlenségéből származó rugózás lengéseit csillapítva a gépjármű kerekeit az úton tartja, nem engedi az útfelülettől elválni, ezáltal biztosítva a gépkocsi megfelelő stabilitását és a rövid fékutat.

gumi csere és javítás
Olajcsere

Az olajcsere és a karbantartási munkálatok időszakos elvégzése a gépjármű életkorától függetlenül nagyon fontos. A különböző olajak illetve folyadékok, szűrők, gyertyák előírt időközönkénti cseréje biztosítja a motor és az egész gépjármű megfelelő működését.

gumi csere és javítás
Felni javítás

A felni javítási munkálatok során biztosítjuk a megfelelő peremtömítést, a forgási síkok korrekciójával egyenletes futást adhatunk a felni peremeknek, ami a vibráció megszüntetéséhez szükséges.

gumi csere és javítás
Szélvédő csere

Járművünket az utazás során nem csak alulról érhetik veszélyek, a kavicsfelverődések szélvédőnkben komoly károkat okozhatnak. Ha végig reped a szélvédő, netán meg is törik az üveg, csak a szélvédőcsere segíthet már.

gumi csere és javítás
Fék mérés

A fék a gépjármű egyik legfontosabb biztonsági berendezése. Ahhoz, hogy a mozgó járművet biztonságosan megállítsuk, hatásosan működő, tökéletes műszaki állapotú fékre van szükségünk. Ezért rendkívül fontos a fékmérés rendszeressége. Ez napvilágra hozhatja a fém fékcsövek fáradását is. Ilyenkor fém fékcső cserére is szükség lehet.

gumi csere és javítás
Állapot felmérés

Ha gépjárművásárlásra adjuk a fejünket, sok szempontot kell szem előtt tartani. Szerencsés helyzetben új, szalon autó vásárlására van lehetőségünk, de ez keveseknek adatik meg. Így marad a pénztárcához szabott igények kielégítése.

gumi csere és javítás
Fényszóró beállítás

A fényszórók pontos beállítása elengedhetetlen a biztonságos közlekedés szempontjából, amelyet kiemelten ajánlunk műszaki vizsgát megelőzően, illetve a világító berendezések cseréjét követően. Műhelyünk a gépjárművek fényszóróinak beállítását, megbízható és pontos műszerrel végzi, a munka megvárható.

gumi csere és javítás
Hibakód kiolvasás

Sok, laikus autóstársunk gondolja azt, hogy pusztán a hibakód kiolvasás önmagában elegendő is lesz. Sajnos ki kell ábrándítsak mindenkit, nem, ez csupán a problémák elenyésző részében nyújt megoldást, legtöbbször a hibakód kiolvasás egy komolyabb vizsgálat része.

gumi csere és javítás
Klíma tisztítás

A klímaberendezés sajnos optimális körülményeket teremt a mikroorganizmusok elszaporodásához. A baktériumok és gombák mellett a különböző vírusok (pl. legionella) is kedvelik a klímarendszer nedves, nehezen hozzáférhető részeit. A légáram a betegséget okozó anyagokat a belső térbe juttatja.

gumi csere és javítás
Fékdob javítás

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele! A fékdob és féktárcsa, szakszerű szerelés esetén karbantartás nélkül, cserétől cseréig problémamentesen használható. Fém fékcsöveit igény esetén újragyártjuk

Bihari Autóklinika ©2016 Minden jog fenntartva. Az oldalt készítette: Borbély Péter